September 22, 2017
You can use WP menu builder to build menus

Τροφές που πρέπει να αποφεύγετε αν προσπαθείτε να κόψετε τη γλουτένη

May 6, 2017 0

Τροφές που πρέπει να αποφεύγετε αν προσπαθείτε να κόψετε τη γλουτένηΗ γλουτένη, η πρωτεΐνη που περιέχει το μαλακό σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη, έχει συνδεθεί με μία σειρά αυτοάνοσων νοσημάτων, όπως η ψωρίαση, η αρθρίτιδα και η κοιλιοκάκη, ενώ πιστεύεται ότι στερεί την ενέργεια από τον οργανισμό και προκαλεί κόπωση.

Λόγω της επεξεργασίας που υφίστανται τα περισσότερα τρόφιμα, το να αποφύγει κάποιος τη γλουτένη, είναι εξαιρετικά πολύπλοκη υπόθεση διαδικασία.

Η γλουτένη περιέχεται σε δεκάδες παράγοντες πύκνωσης, γαλακτωματοποιητές και άλλα συστατικά επεξεργασίας τροφίμων.

Οι εταιρίες υποχρεούνται να αναγράφουν στις ετικέτες των τροφίμων που έχουν ως βάση το σιτάρι, ότι περιέχει γλουτένη. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα προϊόντα που περιέχουν κριθάρι και σίκαλη και αποτελούν πηγή γλουτένης πολλών επεξεργασμένων τροφών.

Δείτε ποια προϊόντα αποτελούν «κρυφή» πηγή γλουτένης και πρέπει να αποφεύγετε:

Σούσι

Η απομίμηση κρέατος καβουριού περιέχει άμυλο σίτου, ενώ υλικά γέμισης όπως η σάλτσα σόγιας περιέχουν σιτάρι. Να προτιμάτε το σούσι που παρασκευάζεται από βιώσιμες ποικιλίες ψαριών, όπως ο άγριος σολομός ή ψάρια εκτροφής. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε το σούσι για χορτοφάγους.

Σπρέι μαγειρικής

Τα σπρέι που χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα κάποιων φαγητών περιέχουν αλεύρι και στοχεύουν στο να μην κολλήσει το φαγητό. Έχουν όμως μεγάλη περιεκτικότητα σε γλουτένη. Προτιμήστε το ελαιόλαδο ή το βούτυρο.

Φυτικά συμπληρώματα

Στις ετικέτες αναγράφεται ότι περιέχουν άμυλο ή τροποποιημένο άμυλο τροφίμων. Τα περισσότερα συμπληρώματα περιέχουν περισσότερα συστατικά από τα αναγραφόμενα. Αν δεν γνωρίζετε κάποια από αυτά ζητήστε πληροφορίες από τον φαρμακοποιό σας.

Ντρέσινγκ σαλάτας

Περιέχουν πυκνωτικά με βάση το σιτάρι, καθώς και άλλα συστατικά που προέρχονται από κριθάρι ή σίκαλη, αλλά και σάλτσα σόγιας. Δημιουργήστε το δικό σας ντρέσινγκ για τη σαλάτα, χρησιμοποιώντας υλικά όπως ξύδι, λεμόνι, λάδι, αλάτι, βότανα κλπ.

Αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί

Κατά την επεξεργασία τους μπορεί να μολυνθούν με γλουτένη από άλλες τροφές. Προτιμάτε ξηρούς καρπούς με το κέλυφος, όπως τα καρύδια και τα αμύγδαλα για να είστε σίγουροι ότι δεν περιέχουν γλουτένη.

Μουστάρδα

Οι περισσότερες κίτρινες μουστάρδες που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν σαν βάση το αλεύρι. Προτιμήστε τις μουστάρδες Dijon. Το όνομά τους προκύπτει από την ομώνυμη περιοχή της Γαλλίας και υποδεικνύει τη μέθοδο παρασκευής της από σιναπόσπορο και μούστο ή αγουρίδα (χυμό από άγουρα, πράσινα σταφύλια) και δεν περιέχουν γλουτένη. Εναλλακτικά δοκιμάστε να φτιάξετε τη δική σας μουστάρδα με βάση το αλεύρι ρυζιού.

Ζωμοί

Οι ζωμοί κοτόπουλου που χρησιμοποιούνται για να ενισχύσουν τη γεύση των φαγητών περιέχουν πληρωτικά με βάση το σιτάρι και ενισχυτικά γεύσης όπως η πρωτεΐνη σίτου.

Γιαούρτια με γεύσεις

Οι σταθεροποιητές γεύσης που περιέχουν προέρχονται από σπόρους που έχουν γλουτένη, ενώ οι «φυσικές αρωματικές ύλες» μπορεί να περιέχουν σιρόπια κριθαριού ή άλλα συστατικά που περιέχουν γλουτένη. Προτιμάτε το απλό γιαούρτι στο οποίο θα προσθέσετε ψιλοκομμένα φρούτα.

Καραμέλες και γλυκά

Πολλές καραμέλες, σοκολάτες και άλλα τυποποιημένα γλυκά περιέχουν αλεύρι σίτου. Προτιμήστε τη μαύρη σοκολάτα, η οποία ωφελεί την καρδιά σας και τις περισσότερες φορές δεν περιέχει γλουτένη.

 

Πηγή: onmed.gr

Read More

Έως και 110 ευρώ το μήνα αυξημένες οι εισφορές για εκατομμύρια ασφαλισμένους

May 6, 2017 0

Έως και 110 ευρώ το μήνα αυξημένες οι εισφορές για εκατομμύρια ασφαλισμένουςΟι θεσμοί συζητούν την πρόταση της κυβέρνησης να εφαρμοστεί μια μεταβατική περίοδος ενός έτους, όπου θα δίνεται έκπτωση 15% για το 2018 για όλους τους ασφαλισμένους

Νέα επιβάρυνση στις εισφορές 1,4 εκατ. ασφαλισμένων ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές από το 2018.

Υπό την πίεση του ΔΝΤ, η κυβέρνηση δέχτηκε την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, καθώς διαπιστώθηκε μηνιαίο έλλειμμα στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης 45 εκατ. ευρώ. Έτσι οι ασφαλιστικές εισφορές δεν θα υπολογίζονται επί του καθαρού εισοδήματος, αλλά επί του μεικτού. Δηλαδή θα υπολογίζονται στο εισόδημα μετά τις δαπάνες, αλλά πριν την αφαίρεση των ασφαλιστικών εισφορών του προηγούμενου έτους.

Η αλλαγή αυτή θα οδηγήσει σε επιβαρύνσεις σε ασφαλισμένους με εισόδημα από 7.033 ευρώ και πάνω, οι οποίες θα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο για όσους έχουν υψηλότερα εισοδήματα.

Ωστόσο οι θεσμοί συζητούν την πρόταση της κυβέρνησης να εφαρμοστεί μια μεταβατική περίοδος ενός έτους, όπου θα δίνεται έκπτωση 15% για το 2018 για όλους τους ασφαλισμένους. Από το 2019 δεν θα υπάρχει καμία έκπτωση.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού επιβαρύνει έως και 110 ευρώ τη μηνιαία εισφορά των επαγγελματιών. Η αύξηση δεν επηρεάζει την κατώτατη εισφορά των 168 ευρώ.

Για παράδειγμα:

-Δικηγόρος με καθαρό φορολογητέο εισόδημα το 2016 στις 11.500 ευρώ και προ φόρου εισόδημα στις 14.000 ευρώ με βάση την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία καταβάλλει μηνιαίες εισφορές 301 ευρώ.

Με τη νέα βάση υπολογισμού των εισφορών στο ακαθάριστο ετήσιο εισόδημα, οι εισφορές του θα αυξηθούν στα 349 ευρώ το μήνα, επιπλέον 48 ευρώ. Αύξηση 14%.

-Μηχανικός με καθαρό φορολογητέο εισόδημα το 2016 στις 16.000 ευρώ και προ φόρου εισόδημα στις 20.000 ευρώ με βάση την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία καταβάλλει μηνιαίες εισφορές 383 ευρώ. Με το νέο τρόπο υπολογισμού οι εισφορές του θα αυξηθούν στα 454 ευρώ/ μήνα, επιπλέον 71 ευρώ.

Πηγή: protothema.gr

Read More